Športni blog

Michael Phelps je nezemljan

17.08.2008

Ameriški plavalec Michael Phelps je porušil rekord rojaka Marka Spitza iz Münchna 1972. Takrat je Spitz na igrah osvojil kar 7 zlatih odličij in mnogi strokovnjaki so menili, da tega rekorda ni mogoče preseči. A pojavil se je plavalec iz Baltimora. Phelps je danes podrl še drugi rekord na teh OI. Najprej je postal olimpijec z največ medaljami iz iger, sedaj pa je osvojil še osmo zlato medaljo na istih igrah. Car!

clovekdelfin.jpgvir

Mnogi se zato sprašujejo, ali je ameriški superšampion sploh s tega planeta. Tudi sam nisem več povsem prepričan, ali je res človek kot mi. Samo pogled na zgornjo sliko pove veliko. Seveda pa do zgodovinskega uspeha ne bi prišel, če ne bi imel za sabo tudi svojega trenerja in seveda odličnih soplavalcev. Do 3 medalj je prišel skupaj z ameriško štafeto. In že v prvi štafeti 4100 metrov je bilo vprašanje ali bo mu uspelo. Vse do zadnjih nekaj metrov je kazalo, da mu bodo veselje preprečili francoski plavalci skupaj z Alainom Bernardom. A  nekdanjega svetovnega rekorderja1 na 100 metrov prosto je premagal Jason Lezak, kateremu gre zahvala, da se je lov na 8 zlatih medalj nadaljeval. Do številke 6 je nato šlo dokaj gladko. Potem pa je prišlo finale v disciplini 100 metrov delfin. Srbski plavalec Milorad Čavić je že v predtekmovanju in polfinalu pokazal, da je najresnejši protikandidat za zlato v tej disciplini. In vse je kazalo, da bo Srb do zlatega odličja tudi prišel. Toda ‘človek delfin’ je čudežno rešil svoj lov na rekord. Dobesedno v zadnjem metru je za stotinko sekunde ugnal Čavića. Vidno utrujen se je tako moral pripraviti na še zadnjo disciplino v kateri bi dosegel zgodovinsko osmo zlato. Skupaj s soplavalci iz ameriške ekipe je tekmoval v štafetni tekmi 4100 metrov mešano. Sam je plaval v tretji predaji na 100 metrov delfin. Do njegovega nastopa so bili Američani šele tretji za Avstralijo in Japonsko. Po njegovih sto metrih so bili spredaj. Toda Jason Lezak je še enkrat več moral odbiti napade nasprotnikov. Tokrat je bil največja grožnja rekorder Sullivan. Toda tudi tokrat je Američanu uspelo. Phelps si je lahko oddahnil in se razveselil zgodovinskega 8 odličja v Pekingu. Zmagal je v disciplinah 200 in 400 metrov mešano, 100 in 200 metrov delfin, 200 metrov prosto ter v štafetah 4100 metrov prosto, 4200 metrov prosto in 4*100 metrov mešano.

Skupaj je Baltimorčan na olimpijskih igrah osvojil že 14 zlatih kolajn in 2 bronasti. S tem ima kar 5 zlatih medalj prednosti pred prvimi zasledovalci - Lariso Latinino, Paavom Nurmije, Markom Spitzem in Carlom Lewisem. Mogoče je naslednji cilj Phelpsa doseči še 3 olimpijske medalje, da bo premagal še en rekord, ki ga drži ukrajinska telovadka Larisa Latinina. Osvojilti 19 medalj. Ukrajinka je namreč med leti 1956 in 1964 osvojila kar 18 odličij na igrah. Jo lahko Michael preseže? Verjetno da.

Čestitke torej Phelpsu, ki je resnično premagal tudi samega sebe. Osvojiti osem medalj v tako kratkem času je vsekakor pohvale vredno! Bravo Michael!

_______________________________
  1. Bernardu je prav v tej štafeti rekord odvzel Eamon Sullivan [nazaj]
 

Avtor homerun, zapisano 17.08.2008 ob 09:32 pod OI Peking 2008. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

56 odgovorov na “Michael Phelps je nezemljan”
  1. Davor - 17.08.2008 ob 10:28

    če pa ta ni na dopingu sn pa jst papeš res alo nemorš

  2. anjica - 17.08.2008 ob 10:48

    aaaaaaaaaaaaaa:)))) car car car car car….nimam drugih besed…

    dj dj kakšn doping….

  3. ana - 17.08.2008 ob 10:56

    Tudi jaz sem pomislila na doping, pa ga baje testirajo 2x na mesec.

  4. pet-in-g-seks - 17.08.2008 ob 10:59
    pet-in-g-seks

    tip mi ni všeč, ampak moram priznati, da je car. kapo dol.

  5. Uroš - 17.08.2008 ob 11:00

    No, v enem tekmovanju je bil srb le hitrejši, sam kaj k se ni dobr plošče dotaknu.

  6. fetalij - 17.08.2008 ob 11:04
    fetalij

    on ni nezemljan, njega je NASA sestavla :D

  7. pepe - 17.08.2008 ob 11:08

    MOGOČE JE KRIŽAN Z DELFINOM!

  8. janez - 17.08.2008 ob 11:10

    Čisti doping, čisti doping,……. lp vsem, ki nimate pojma o dopingu.

  9. Tomaž - 17.08.2008 ob 11:11

    Doping.

  10. Tm4 - 17.08.2008 ob 11:13

    Šele 23 let star in še vsaj 2x na OI bo šel in s tem povečal svojo prednost medalj, da ga sploh nikol več ne bo nobeden prehitel. Zahvala pa za uspehe gredo tudi njegovim fizičnim sposobnostim človek optimalne razmere za plavalca, velik 193cm, razpon rok 2.03m in številka nog 49, kakor plavuti.

  11. Glavo - 17.08.2008 ob 11:16

    Človk - stroj, ni kej

  12. mitja - 17.08.2008 ob 11:19

    po mojem da bo on sam v londonu še nastopu, ker ne bo mel več apetita po kolajnah. Sploh pa je on produkt marketinga v ameriki..

  13. Aita - 17.08.2008 ob 11:33

    car car car ja :D tisti,ko z nekim dopingom bluzite pač ne znate privoščit uspeha ;)

  14. Tomaž - 17.08.2008 ob 11:35

    Aita, jaz uspeh privoščim tistim, ki se borijo zanj. Nikakor pa ne umetnim produktom.

    Ti pa kar verjemi v pravljice o verodostojnosti njegovih zmag.

  15. qweyds - 17.08.2008 ob 11:47

    Ko jebe Phelpsa ? Pac plava kreten ker ne zna hodt in kaj zdej ? 8 kolajn ščijem na njih. old.

  16. dfgh - 17.08.2008 ob 11:50

    No no kako to mislite da bluzimo o dopingu pač noben nemora tega trdit ane sam je pa definitivno da ameriški športniki uzemajo največ prepovedanih stvari, le poglejte si njihove tako opevane šprinterje kva je zdej z njimi skor vsi so popadal na testu katere jim je bila kri odvzeta že pred leti, barabe povsod delajo probleme lahko bi se sej v športu držal pravil pač tak narod vso ne prenesejo poraza povsod hočjo bit prvi in pika, itk je pa tm zmagu srb sam kako majo to narejen da moraš kao močno prtisnt na uno plato to je pa tud oslarija, kitajska dežela čudes in elektronike pol pa še ene boge plate neznajo narest, definitivno je bil srb tm oguljufan to je dejstvo pa a si priznate al ne - barabe sej zatio pa so kamere jebemti no…

  17. KRUNCHY - 17.08.2008 ob 11:52

    Sploh ga je pa srb premagu. Sam bi se itak svet podru, če bi Phelps bil drugi, ker on pa vendar lovi rekorde. To je bil ogromen ogromen lapsus. Naslednič se bo nekdo spet prvi dotaknu plošče, ampak bo imel verjetno predolge nohte……

  18. had - 17.08.2008 ob 12:02

    @krunchy: pa si preprican, da to, kar si napisal, drzi??

    poglej si posnetek tega plavanja pa ti bo malce bolj jasno.. in ce bi bil taksen “lapsus” mogoc, potem bi bile olimpijske igre povsem nesmiselne..

    michael je pac heroj teh iger!

  19. Pris - 17.08.2008 ob 12:11
    Pris

    Strinjam se s hadom. Čavić je bil res hitrejši, naredil pa je napako pri zadnjem zamahu, kar ga je skoraj ustavilo. Pri fotofinišu se jasno vidi, da se Čavićevi roki počasi približujeta plošči, Phelps pa prileti s silo.

  20. roberto - 17.08.2008 ob 12:11

    Tudi če bi bil dopingiran , bira kolajn in svetovnih rekordov ne more biti naključje s sedanjimi osmimi … HRABRI IMAJO SREČO! In Phelps je hraber!

  21. homerun - 17.08.2008 ob 12:19
    homerun

    @vsi, ki pravite, da se dopingira: Ste že dobili odgovor, da jih testirajo zelo pogosto. Poleg tega pa takšno zvezdo kontrolirajo še bolj.

    @vsi, ki govorite, da je zmaga proti Čaviću zrežirana: Tudi tu ste že dobili odgovor. Pač je Srb napravil napako in izgubil zlato.

    Ne kazati tiste stereotipne slovenske značilnosti - faušije. Priznajmo, da je Phelps resnično mojster plavanja in je v tem trenutku resnično najboljši.

    @qweyds: Se res poščiješ na 8 zlatih olimpijskih kolajn? Če se, potem ne razumeš športnikov. Sicer pa mislim, da si med tistimi, ki mu zavidajo svetovno slavo!

    @fetalij: :D

  22. jst - 17.08.2008 ob 12:19

    testiranje za doping 2x na mesec je ful premalo. s tok pogostim testiranjem brez problema jemlje doping. če pa ga pa sam on ve. je pa res da američani še podpirajo doping, sam da bi bli najboljši. tut Lewisa so na ameriških kvalifikacijah dobil na dopingu pa so ga vseeno poslali na OI, kjer je potem dobil zlato medaljo. Majo pač probleme s tem da niso vedno prvi…

  23. KRUNCHY - 17.08.2008 ob 12:19

    http://www.youtube.com/watch?v=mzrvHMUQ0

    Had poglej tole. Čavič je na desni. In če ni tuki vidno da je bil prvi, potem si iztaknem Uč.

  24. Aita - 17.08.2008 ob 12:34

    joj ja,daj zjočite se :D samo dejstvo bo še vedno ostalo,da ima 8 kolajn ;)

  25. Tomaž - 17.08.2008 ob 12:35

    Vse, kar se dobi, se lahko tudi odvzame…

  26. had - 17.08.2008 ob 12:37

    @krunchy: poglej.. srbi so se pritozili, komisija je se parkrat preverila vse skupaj in ugotovila, da je bil phelps prvi.. tako kot je napisal pris.. cavic bi bil prvi, ce bi bil v zamahu, kot je bil phelps.. in to je cavica pokopalo.. vse diskusije v smeri zarota proti srbom, zda goljufajo in podobno, so izven konteksta in nesmiselne..

    phelps je pac izkoristil svojo moc, sicer bi bil cavic definitivno “srbski narodni heroj” :)

  27. Aita - 17.08.2008 ob 12:37

    haha…ja ma kaj mu bojo odvzeli,itak ma dvakrat mesečno testiranja,tu na olimpijadi pa še posebej :D ti kr sanjaj

  28. kolega - 17.08.2008 ob 12:37

    mudel…. kr iztakn si ga…. ta plošča NI touchscreen… dotaknt se jo pač moraš z določeno silo….

  29. had - 17.08.2008 ob 12:38

    @jst: od kje ti podatek, da jih testirajo 2x mesecno? kot je povedal napovedovalec na eurosportu so dolocene atlete testirali tudi 4x v enem tednu.. kar pa se, meni osebno, zdi precej neclovesko.. ampak, kar se mora, se mora

  30. had - 17.08.2008 ob 12:42

    evo.. da ne bo vec nepotrebne debate ali je bil phelps prvi ali ne http://sportsillustrated.cnn.com/multimedia/photo_gallery/0808/oly.phelps.sequence/content.1.html

    in klik naprej..

  31. Fussy - 17.08.2008 ob 12:43

    Amerika je po vseh štalah ki so jih sproduciral v lanskem letu rabla junaka. In dobil so ga, kako jim je pa ratal do njega pridet je en velik ?. Mogoče se bo zvedl v bljižnji prihodnosti al pa nikol, vse je odvisno kdaj nam bodo prpravljeni pokazat resnico..

  32. del piero - 17.08.2008 ob 12:46

    kdor prav,d je Phelps na dopingu ma po vsej verjetnosti narobe,saj človek poje 12.000 kalorij na dan.Naj še enkrat napišem 12.000 kalorij na dan(12 tisoč).Normalen človek bi bil že kot sod.Ampak če,je tvoj urnik sestavljen iz trening,dveh masaž na dan in ledene kopeli ter prehranjevanja in počitka,nimaš veliko od življenja,maš pa 8 zlatih kolajn. Tko,d probejte mal razmislt o tem pa pol pište,d je doping.

    lp

    dol s fovšijo!:)

  33. joj - 17.08.2008 ob 12:46

    dejte no pol tukaj vas je čist navadnih nevoščljivih slovencev, seveda taki pač smo ne, ne vem zakaj ne morete pač priznat da se je človk celo življenje trudo da mu je nekaj pač uspelo, potem pa iščete vse druge razloge da to ni mogoče, čista nevoščljivost.

  34. matjaz - 17.08.2008 ob 12:52

    JA IN KAJ ZDAJ ČE IMA 8 KOLAJN,NJEGOV PROBLEM….

  35. Gaber - 17.08.2008 ob 13:05

    Antipatičen, kakor mi deluje, lahko rečem samo kapo dol! Svaka čast človeku katermu na tak način uspe izpolnit vse svoje sanje in upe.

    In ne, to ni doping ampak ultra stroga prehrana in še toliko strožji trening, ter odlična fizična predispozicija. Tip si zasluži čestitke!

  36. čebelca - 17.08.2008 ob 13:06
    čebelca

    Ej njemu pa Boltu pa res vsaka čast! :)

  37. gambino - 17.08.2008 ob 13:07

    uffff, koliko je bilo zlatih kolaj na velikih tekmovanjih in v tistem obdobju so bili testirani, in jim niso nič našli, taisti tekmovalci, pa so čez čas priznali da so jemali poživila…vsi tisti ki so se včasih ukvarjali s športom, res da nismo vsi uspeli, so pa tisti, ki so uspeli, bili prisotni pri dopingiranju in vedo kaj pomeni ČRNA KAPSULA, za tiste neobveščene, ČRNA KAPSULA, je narejena na podlagi poživila, ki je bilo pred tem vzeto, in sicer na način da ubije oz. skrije vse nedovoljene substance, in zakaj je toliko sumov v zvezi s tem rekordov, če vemo, česa je ameriška industrija sposobna(Nasa, kemiska ind., idt)…

  38. gambino - 17.08.2008 ob 13:16

    Phelps je za ta dosežek dobil 50 milijonov dolarjev, in ogromno je denarja vloženo v projekt Phelps, in kako to da so vsi ti supermeni američani, od približno 7 milijard ljudi na svetu, je una ameriška peščica ljudi najsposobnejših…zdej mi se bo pa našel kakšen pametnjakovič našel in mi pametoval o pogojih in koliko oni trenirajo, kaj drugod po svetu nimajo bazenov in ne znajo plavat, al kaj, mogoče imajo oni hitrejšo vodo, ali pa lepše telo za plavalca, za razliko od nekaterih, nismo vsi naivni, vam ostalim pa nočem odvzet te lasnosti…

  39. joc - 17.08.2008 ob 13:19

    Fussy a vidš k nimaš pojma,kva pišeš.Ure so tko pokazale in pika!!! ne mešat politike in športa!!! mau razmisl preden napišeš še kakšno neumnost!!!!

  40. had - 17.08.2008 ob 13:23

    @gambino: “Phelps je za ta dosežek dobil 50 milijonov dolarjev”

    ali lahko to podkrepis s kaksnim linkom do kaksne kompetentne strani? ker tole me pa res zanima :)

  41. kimirai - 17.08.2008 ob 13:24

    Jaz ne razumem tistih, ki govorijo,da je Čavić zmagal na 100 delfin. Za vse nevedneže. Table so popolnoma avtomatske. Nihče nima vpliva kdaj se sproži, razen seveda plavavalec, ko pritisne nanjo z določeno silo. In očitno je Phelps prej pritisnil na tablo z to določeno silo, kar se tudi dobro vidi na vseh posnetkih. Čavić je v cilhj prišel z veliko manj sile in hitrosti. Drugače pa kapo dol Phelpsu!

  42. ali - 17.08.2008 ob 13:29

    vsaka mu čast,dvomom da je na dopingu,ker je preveč vsega vloženga v ta projekt

  43. negdo - 17.08.2008 ob 13:29

    Aja Had najlepša ti dala za prejšni link.Vglavnem, vsak ki pogleda mu je točno jasn kaj pa kako.Zakaj je Phelps zmagal proti Srbu. Glede dopinga ste pa res mone, mislm kokrat ma ta človek kontrol in ga še niso odkril.Pa on ni nek bum, saj že v Atenag mel 6 zlatih in 2 bronasti medalji če se nemotim.Verjetno je bil vsa ta leta zelo pod kontrolo dopinške angencije, ki ni tako podkuplena kakor vi mislite. Vglavnem njegova prednost je v regeneraciji in zgradbi telesa ki je popolna za plavalca.Nimaš kej pr tem rečt, pa še veliko število trneigov.Verjetno je do dzaj živel vglavnem za treninge in te zlate medalje ki so plačilo za ves nejgov trud. Aja k je en omenil da ma št. noge 49, baje ma 48. Pa tisti ki prav da nebo več nastopal na OI, se mot, ker verjetno bo poskušal pofret rekord o število prijetih medalj, ki zdaj znaša 19. Čast in slava Phelpsu

  44. duko - 17.08.2008 ob 13:31

    Torej je problem naših - in drugih - neuspešnih plavalcev v tem, da naši ne znajo napraviti takih “črnih kapsul”, da bi lahko serijsko zmagovali. Kaj pa potem Sara? Bo treba preveriti! Tepci!

  45. gambino - 17.08.2008 ob 13:37

    Had, če si toliko obveščen o Phelpsu, boš tudi to izbrskal, da če podre spicov rekord dobi 50 milijonov zelencev, me pa nekaj zanima, a nihče od vas tukaj ne spremlja olimpiskih iger, kako je možno da američani imajo imuniteto na doping test, češ da za njimi stojijo ZDA…če ste pa gledali sinoči odajo na nacionalki, je rekel naš priznani športnik, američani toliko vlagajo v tem primeru v Phelpsa, kje bo en srb premagal Phelpsa…

  46. gambino - 17.08.2008 ob 13:42

    pa gdo govori o naši Sari, Sara je dosegla uspeh v eni disciplini, Phelps plava po dvakrat na dan v vseh disciplinah in sploh se ne kaže utrujenost, izgovor za to pa je da poje 12000 kalorij, postavlja take rezultate, dovolj da dvomim v regularnost

  47. zagor - 17.08.2008 ob 13:46

    kdo lohk poje 12000 kalorij pa da potem lahko še plava, američani nas vlečejo za nos, mi pa jim verjamemo, ko bojo rekl da rekorder spi v banji polni vode, bomo verjeli in bodo otroci, ki se bodo ukvarjali s plavanjem, spali v banji z vodo(smeh, smeh)

  48. had - 17.08.2008 ob 13:49

    @gambino: ne, prosil sem tebe za to.. ampak ocitno je tezje poiskati taksno teorijo zarote, kajne..

    o tem, da so americani imuni na doping test?? a lahko to podkrepis z linkom??

    evo.. da ne bom bluzil.. iztok čop je bil v tednu dni trikrat na doping testu

    http://www.iztokcop.com/index.php?option=com_content&task=view&id=138&Itemid=27

  49. gambino - 17.08.2008 ob 14:03

    ej had jst bluzim za razliko od tebe…

  50. had - 17.08.2008 ob 14:17

    @gambino: “ej had jst bluzim za razliko od tebe…”

    ja, to je ocitno..

  51. fetalij - 17.08.2008 ob 14:35
    fetalij

    tud sam sem slišal, da američani nimajo doping testov, ker za njih jamči vlada ali nekaj takega… me pa res zanima, koliko je to res, tko da grem mal browsat :mrgreen:

    tudi tista o 50mio $ mi je znana, tko da če že iščem…

    in itak da je phelps tolk rekordov podru pa osvoju tok medalj… kitajci so zgradil za en meter krajši bazen samo v ta namen. če se kdo pojavi z metrom na bazenu, ga streljajo :D

  52. Jan - 18.08.2008 ob 00:06

    Predzadnja zlata kolajna je tako tako, po posnetkih je na zelo majavih tleh, ampak vsekakor mu to privoščim saj je v drugih disciplinah dokazal kakšen mojster je. Pri tej sotinki, pa je vedno bolj vprašanje koliko ima tukaj vlogo ponovno denar, saj kot vemo je ameriška televizijska hiša plačala prirediteljem več 10 miljonov dolorjev samo zato, da so tekmovanja dopoldan (da lahko američani gledajo v spodobnem času). To vprašanje denarja in čistosti te ene zlate kolajne nisem jaz načel ampak že tudi mnogi strokovnjaki, ker šlo je res na tesno in sum vsekaor obstaja.

    Drugače pa doping teste imajo VSI, vsaj na OI tudi Phelps, ki je še najbolj izpostavljen. V času OI je moral že večkrat na te teste, zaenkrat niso še ničesar odkrili, drugače pa fant na dan poje toliko kot marsikdo od nas ne v enem tednu. Samo za primer zajtrk: 3 velike sendviče, 5 pečenih jajc, 3 popečene kruhke in nekaj več kot pol litra mleka/kave. Kaj vse pa ima za kosilo pa večerjo pa si nisem dobro zapomnil.

  53. ina - 18.08.2008 ob 08:53

    michael je car. pa lušn je tudi še tak naprej

  54. urska - 18.08.2008 ob 11:55

    Joj ste bedni…zdaj bo pa že vsak, ki je uspešen in res odličen odličen jemal doping?! Verjemite, da bi ga zagotovo odkrili. Mislim, da je nekorektno obtoževat človeka, ki ima tako veselje do plavanje in z veliko trenongov pridejo tudi taki odlični, perfektni rezultati. A če bi bil Phelps slovenec bi pa mnenje spremenili, ne? Se popolnoma strinjam z nekaterimi, ki so že napisali, da vas je sama nevoščljivost. Raje vzemite v roko kakšen časopis, ali revijo kjer je napisan njegov intervju, pa boste spoznali zgodbo njegovega otroštva, ki ni bila z rožicami postlana, če omenim samo to, da so zdravniki ugotovili, da je hiperaktiven.

  55. dean - 18.08.2008 ob 14:25

    Tele medalje, to je brezveze! Pol bi Bolt lahko dobil 1000 medalj, recimo tek po travi makedamu, 110m,100 yardov-ali pa naš Kozmus-met kockastega,stožčastega kladiva, kladivo na 1o cm daljši verigi-plavanje ni enakovredno drugim športom-vse je v vodi princip je isti samo pač so različni načini obračanja rok-brezveze

  56. kimirai - 21.08.2008 ob 09:13

    @dean

    Tukaj se pa pošteno motiš. Za vsako disciplino, ki jo je plaval je moral posebej trenirati. Ni to kar tako enostavno, da je treniral samo kravel potem pa vse dobro plaval. Tako, da ni sto. Pa še nekaj. Šrinterjem, kot je Bolt in pa še nekateri, je veliko prirojeno (kar je tudi splošno znano, da imajo šrinterji veliko prorojenega), tako da samo nehi neki pameten bit . Vejretno je Bolt naredil veliko manj treningov kot pa Phelsps. ovej mi zakaj ne teče 400 m. Zato ker to pa ni več čisti šrint in bi moral pokazati malo vzdržljivosti, z a kar je pa treba pošteno trenirati.

    Lp

Na vrh

Komentiraj




Večja pisava Manjša pisava